Kvdbil öppnar anläggningar i samarbete med Autoexperten

Kvdbil öppnar anläggningar i samarbete med Autoexperten

Nordens största förmedlare av begagnade bilar, Kvdbil, har öppnat fyra nya anläggningar sedan i början av maj, detta i samarbete med Autoexperten. Samarbetet öppnar upp för möjligheten att leverera många tilläggstjänster som Kvdbil vill erbjuda till både deras säljare och köpare.

Kvdbils försäljning av begagnade bilar växer och med en tydlig strategisk målbild att öka konsumentnärvaron innan 2020, öppnar man nu flera anläggningar i samarbete med den rikstäckande verkstadskedjan Autoexperten. Förutom att ta emot kunder och testa bilar har Autoexperten möjligheten att leverera många av de tilläggstjänster som Kvdbil vill erbjuda sina köpare och säljare, exempelvis montering av dragkrok, nya däck och servicearbeten.

- Vi har en tid sökt efter en samarbetspartner som tillsammans med Kvdbil kan öka vår geografiska närvaro och som har en tydlig ambition att utveckla sina erbjudanden, och det här har vi nu hittat i samarbetet med Autoexperten, säger Henrik Otterstedt, vice vd på Kvdbil.

Med den ökande mängden av förfrågningar från kunder i hela Sverige, har Kvdbil i första skedet fokuserat på orter där det finns störst efterfrågan av företagets tjänster. De fyra senast öppnade anläggningarna ligger i Bromölla (Kristianstad), Halmstad, Uppsala och Jönköping. Den 20 augusti väntar även Eskilstuna. Ytterligare orter där Kvdbil söker samarbeten är Västerås, Karlstad, Örebro, Skövde och Kalmar.

- Vi är väldigt glada för detta nya samarbete med Kvdbil som kommer att ge flera av våra verkstäder möjligheten att utöka sin verksamhet. Det kommer också över tid att ge Autoexperten nya möjligheter att öka vår försäljning av produkter och tjänster i samband med att bilar byter ägare genom Kvdbils digitala lösningar, vilket kommer att vara positivt för alla anslutna verkstäder inom Autoexperten, säger Anders Nilsson, affärsområdeschef på Autoexperten.

För mer information kontakta Henrik Otterstedt, vice vd på Kvdbil, på 0735-58 31 10, eller Anders Nilsson, affärsområdeschef på Autoexperten, på 070-371 11 07.

Kategorier

Att köpa eller sälja en bil ska vara enkelt och bekymmersfritt, tycker vi på Kvdbil. Därför ser vi till att ta hand om hela processen, så att du kan lägga din tid på annat helt enkelt. Vi säljer mer än 26 000 bilar varje år på kvdbil.se och de är alla testade av våra professionella tekniker. Välkommen till en skönare bilaffär!

Autoexperten ägs av KG Knutsson AB som sedan 1946 är smörjmedlet i den svenska fordonsbranschen. Autoexperten är en rikstäckande reservdels- och tillbehörskedja för fordon med nära 60 butiker och över 430 bilverkstäder anslutna. Kunnig och serviceinriktad personal tillsammans med en hög tillgänglighet av produkter och tjänster är viktiga framgångsfaktorer för oss. Alla bilverkstäder ägs och drivs som egna företag vilket vi ser som en avgörande och viktig strategisk inriktning för vår gemensamma och långsiktiga affär. Vi tror på starka entreprenörer som brinner för sin egen affär.