KVD Kvarndammen etablerar sig i Sundsvall

KVD Kvarndammen etablerar sig i Sundsvall

KVD Kvarndammen, Sveriges största förmedlare av begagnade bilar, startar verksamhet i Sundsvall. Filialen i Sundsvall blir Kvarndammens elfte anläggning i Sverige.

Sedan starten 1991 har KVD Kvarndammen byggt upp Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar och försäljningen via marknadsplatsen www.kvd.se ökar med i genomsnitt 15% per år. Från start fokuserar anläggningen i Sundsvall på personbilar men i framtiden kommer man även hantera maskiner och tunga fordon.

-       Det ska vara enkelt att lämna in och hämta bilar hos Kvarndammen. Därför har vi anläggningar över hela landet och Sundsvall är ett naturligt steg i vår expansion. Staden och dess närområde har många potentiella uppdragsgivare och köpare, säger Ulrika Drotz Molin, VD på KVD Kvarndammen.

Över 95% av Kvarndammens kunder köper sin bil utan att ha sett den i verkligheten. Bilen hämtas sedan där den står eller tranporteras till någon anläggning som ligger närmare. Förrutom att anläggningen i Sundsvall underlättar för Sundsvallsbor att köpa begagnade bilar ökar den även möjligheterna att sälja bil.

-       Många drar sig för att resa långt för att titta på en begagnad bil om de inte är säkra på att den är bra. Våra objektiva tester och beskrivningar ökar tryggheten och därför har vi köpare från hela landet, säger Ulrika.

KVD Kvarndammens anläggning i Sundsvall är idag en bilverkstad som drivs av Torgil Gottarp. Han kommer fortsätta att bedriva sin verkstad parallellt med uppdraget för KVD Kvarndammen.

-       Kvarndammens utveckling de senaste åren visar på en allt större efterfrågan av tjänsten och det är väldigt roligt att få förtroendet att bygga upp verksamheten i Sundsvall. Med vår långa erfarenhet och med verkstaden som ett bra komplement är jag övertygad om att det kommer gå bra, säger Torgil.

Kort om Kvarndammens nya anläggning

Speedline AB, Norra vägen 12

Grundades 1997 av Torgil "Totte" Gottarp. Började i liten skala med avgassystem, däck, dragkrokar, batteri, drivknutar, service allt monterat & klart. År 2000 gick företaget med i Mekonomen Bilverkstad och fick tillgång till registreringsnummersökning via nätet med koppling till reservdelar och arbetstidsåtgång. År 2006 blev företaget ackrediterade av SWEDAC att göra efterbesiktning och släcka 2:or från bilprovningen.

KVD Kvarndammen

2012-10-09

Kungälv

För mer information och bilder, kontakta Ulrika Drotz Molin, VD på KVD Kvarndammen, på 0303-373104, eller Dag Thyselius, PR- och informationsansvarig på KVD Kvarndammen, på 0735-58 31 78 eller dag.thyselius@kvd.se.

Kategorier

KVD Kvarndammen är Sveriges största oberoende nätbaserade marknadsplats för förmedling av begagnade bilar. Företaget grundades 1991 och driver marknadsplatsen www.kvarndammen.se där förmedling av personbilar, tunga fordon och maskiner sker vid veckovisa nätauktioner. Varje år säljs över 20 000 personbilar och 10 000 maskiner och tunga fordon via kvarndammen.se. I KVD-koncernen finns dessutom värderingsportalerna www.bilpriser.se.