Jonas Björkman ny VD på KVD Bilpriser

Jonas Björkman, som de sex senaste åren ansvarat för värderingsverktygen på KVD Bilpriser, tar från och med den första augusti över rollen som VD i bolaget.

Med tillträde den första augusti ersätter Jonas avgående Mathias Björkman som har bestämt sig för att lämna Bilpriser.

– Bilpriser har gjort en fantastisk resa hittills och Jonas stora kännedom om bolaget och dess affärsverksamhet, tillsammans med hans tunga kompetens inom värderingar, gör honom till en idealisk efterträdare på VD-posten, säger Mathias Björkman, avgående VD på Bilpriser.

Jonas Björkman har arbetat som ansvarig för värderingsverktygen på Bilpriser i sex år och kommer dessförinnan från Bilprisers moderbolag KVD.

- Jonas är en positiv och driven ledare och med honom som VD säkerställer vi Bilprisers position som Sveriges ledande bilvärderingsföretag, säger Ulrika Drotz Molin, VD på KVD.

Jonas Björkman tar över som VD i bolaget från och med den första augusti och Mathias är kvar i bolaget fram till och med sista augusti.

– Jag är mycket glad över förtroendet och utmaningen. Bilpriser har en oslagbar tjänst för såväl privatpersoner som företag. Under min ledning kommer vi fortsätta på den väg som tagit oss till den starka position vi har idag. Vi ska fortsätta vara längst fram i teknikutveckling, användarvänlighet och träffsäkerhet när det gäller bilvärderingar, säger Jonas Björkman.

För ytterligare information kontakta Bilprisers tillträdande VD Jonas Björkman på 0736 -25 32 15 eller jonas.bjorkman@bilpriser.se