Henrik Littorin – ny Chief Strategy Officer på KVD

KVD anställer Henrik Littorin som CSO – Chief Strategy Officer. Henrik, som senast kommer från Schibsted-koncernen, tillträder 15 februari 2017.

Henrik kommer närmast från en roll som strategichef på Schibsted Sverige. Han har sedan tidigare erfarenhet från ett flertal internationella chefsroller inom Schibsted-koncernen, så som COO och Commercial Development Manager för Blocketsajter i norra & östra Europa samt som försäljningschef och medgrundare till Blocket Jobb.

Kombinationen av en ledande marknadsposition, starkt team och Ratos offensiva ägarambitioner ger stora möjligheter för KVD att ta nästa steg mot en marknadsplats i världsklass. Jag ser mycket fram emot att bidra till denna utveckling med mina erfarenheter från digital tillväxt, strategiarbete och operationellt ledarskap, säger Henrik Littorin.

Det händer mycket positivt inom KVD just nu och vi laddar för att ta nya steg i vår tillväxtresa. Inom kort kommer vi kunna erbjuda alla våra kundgrupper en ytterligare förbättrad upplevelse och tjänst. Henrik kommer att bidra mycket till denna utveckling och tillföra KVD mycket passande erfarenhet. Tillsammans ska vi utveckla våra digitala tjänster, bredda våra samarbeten och skapa den bästa helhetsupplevelsen av prisvärda bilaffärer på nätet, berättar Torbjörn Wik, VD på KVD.

Henrik kommer att rapportera till VD och ingå i KVDs ledningsgrupp.

För ytterligare information kontakta;
Torbjörn Wik, VD, telefon 0702-42 91 10

KVD är Sveriges största marknadsplats för personbilar. Våra kunder är företag, myndigheter och privatpersoner. Vi testar, värderar och beskriver grundligt våra auktionsobjekt innan vi lägger upp dem till försäljning på www.kvd.se. I KVD-koncernen ingår även Sveriges ledande bilvärderingsbolag Bilpriser med värderingsportalen www.bilpriser.se.