Första begagnade Tesla Model X säljs på kvd.se

Nu säljs den första begagnade Tesla Model X i Sverige

Knappt 140 personer i Sverige äger en Tesla Model X. Nu har det blivit dags för modellen att äntra begagnatmarknaden. På måndag säljs den första begagnade Tesla Model X på kvd.se, med ett uppskattat auktionspris på 1,2 till 1,35 miljoner kronor.

Teslas SUV-modell med måsvingedörrar började säljas i USA i september 2015 och väckte stor uppmärksamhet världen över. Elmotorn med 525 hk gav en räckvidd på upptill 540 km och inte nog med det, sju personer och bagage kan också följa med.

För första gången säljs nu en begagnad Tesla Model X i Sverige, på kvd.se. Bilen har ett batteri på 90kWh, en räckvidd på 41 mil och gedigen utrustningsspecifikationen, med bland annat köldpaket, självstyrande autopilot, aktiv luftfjädring och uppgraderingspaketet premium. Bilens mätare står på endast 190 mil.

Auktionen avslutas måndagen den 31 oktober och uppskattat auktionspris är 1,2 till 1,35 miljoner.

”Det är första gången vi säljer just en Model X, men vi har sålt ett antal Tesla Model S och då sett ett enormt intresse för dessa på kvd.se. Det är riktigt spännande att följa utvecklingen av begagnade Teslor på marknaden och det känns kul att vi blir en viktig aktör för att få ut även denna typ av bil på begagnatmarknaden,” säger Patrik Klasson, affärsområdeschef på KVD.

Följ auktionen här!