Kvdbil firar 30 år - tävlar ut en bil på kvd.se

Kvdbil firar 30 år - tävlar ut en bil på kvd.se

I tre decennier har Kvdbil hjälpt företag och privatpersoner att sälja och köpa bilar. När 2021 går till ända har man totalt sett sålt mer än 300 000 bilar till Sverige och utlandet. 30-årsjubileumet firas med något alldeles extra: just nu finns möjlighet att vinna en bil på kvd.se

Det var fyra studenter som under 90-talskrisen startade Kvarndammen, en auktionsfirma som till en början främst hanterade och sålde konkursbon, och ganska så snart landade fokus på personbilar. Till en början åkte man land och rike runt och annordnade platsauktioner, men en lokal söder om Kungälv blev under senare delen av 1990-talet en central plats för bilauktionerna. Och än idag hämtar tusentals personer sin nya begagnade bil just här varje år, då lokalen är en av företagets 16 anläggningar i Sverige. Sedan 2018 kallas bolaget Kvdbil och varje år säljs idag mer än 26 000 begagande bilar genom kvd.se

Platsauktioner blev digital försäljning

När nyheten med Internet dök upp vid millenniumskiftet såg man en möjlighet att fler skulle kunna lägga bud vid auktionerna utan att fysiskt närvara. Sedan många år sker idag all försäljning helt online och du kan klicka hem din bil direkt från soffan till garageuppfarten eller lika enkelt beställa en upphämtning av bilen du vill sälja. Idag erbjuds inte bara försäljning och köp via auktion utan både inköp och försäljning görs också med fast pris - även då sker hela bilaffären digitalt på kvd.se. Genom att knappa in registreringsnummer och viss information såsom miltal får du en värdering direkt och kostnadsfritt online och kan sedan välja om och hur du vill genomföra din försäljning, om du vill ha betalt efter budgivning eller direkt med ett fast belopp. Och köper du en bil till fast pris, då ingår både hemleverans, bilgaranti och du har öppet köp i 14 dagar.

Avslutar året med att tävla ut en bil

Kvdbil är Sveriges största digitala aktör med begagnade bilar och säljer årligen mer än 26 000 fordon. Med 30 år tillända vill man nu fira. Och hur firar en riktig bilentusiast? Jo, med en bil såklart! Fram till och med den 28 december har du chansen att vinna en Hyundai IONIQ med färre än 2 000 mil på mätaren till ett värde om 200 000 kronor. För mer information om tävlingen och villkor, se kvd.se.

För mer information och bilder: kontakta Jessica Jegermalm, kommunikationschef på Kvdbil