Pressmeddelande -

Konsultföretaget Kvadrat vinner ramavtal med Chalmers och Göteborgs Universitet.

Göteborgs universitet med sina 37 000 studenter och nästan 6 000 medarbetare, samt Chalmers Tekniska Högskola med cirka 10 000 studenter och nästan 3 000 medarbetare, har handlat upp ett ramavtal gällande IT-konsulter. I denna upphandling har Kvadrat vunnit avtal inom områdena Verksamhetsutveckling och Strategi.

Upphandlingen prioriterade erfarenhet och kompetens före lägsta pris, vilket föll ut till fördel för Kvadrat med den spetskompetens företaget kan erbjuda.

Avtalet gäller i två år plus option på förlängning i två gånger ett år.

- Vi är oerhört stolta över att vinna ramavtal med denna viktiga och inspirerande kund, säger Anna Edshage, VD för Kvadrat Göteborg. Avtalet befäster vår etablering i Göteborg och ger oss även bekräftelse på våra konsulters spetskompetens. Vi får också möjlighet att göra stor skillnad i GU’s och Chalmers förändringsarbete. Det är mycket glädjande, avslutar Anna Edshage.

Kvadrat har på kort tid etablerat en solid verksamhet i Göteborgsregionen. Avtalet med Göteborgs Universitet och Chalmers Tekniska Högskola kommer att bidra ytterligare till tillväxten.

För mer information, kontakta:
Anna Edshage, VD Kvadrat Göteborg
Epost: anna.edshage@kvadrat.se
Telefon: 070 - 560 55 77

• Konsultverksamhet

Kvadrat är ett snabbväxande konsultföretag inom IT och management. Med ett urval av Sveriges bästa konsulter stärker Kvadrat konkurrenskraften hos företag och organisationer.

Kvadrat etablerades 1988 och har kontor i Stockholm, Malmö, Jönköping, Göteborg, Örebro, Uppsala och Linköping.

Årsomsättningen är 350 MSEK.

www.kvadrat.se