Kungsmässan inviger julen med Tomteparad.

Kungsmässan inviger julen med Tomteparad.

Fredagen den 22 november kl.18.00 invigs julen på Kungsmässan med tomteparad och stämningsfylld körsång. Självaste Tomtefar invigningstalar från utomhusscenen för att sedan ta plats på Tomtetronen på Kungsmässan. Hos Tomten kan sedan alla barnen lämna sina önskelistor ända fram till dan före dopparedan.

Redan ifjol påbörjades en aktiv satsning på julen med skapandet av Kungsmässans juldekor, både på utsidan och insidan av köpcentrat. För att ljussätta Kungsmässan exteriört behövs hela 100 000 LED lampor i den 3500 meter långa belysning på fasad och träd.

Den integrerade juldekoren syns i alla gångstråk, Tomtens tron och  på den traditionella julmarknaden. I år förstärker man julupplevelsen ytterligare med en Tomteparad som utgår från Kungsbacka Torg kl.17.30. I paraden ser man Tomten i häst och vagn tillsammans med sina nissar. Musikklasserna från Varla skolan sjunger julens sånger under färden till Kungsmässan.

- Julen är en mycket viktig högtid för oss på Kungsmässan och vi vill nu återinföra flera av julens traditioner. Vår målsättning är att Kungsmässan ska underlätta för våra besökare och kunder i
juletid, berättar Jonas Håkansson, vd för Aranäs AB som äger Kungsmässan.

Kungsmässan har under flera år fokuserat på kundens shoppingupplevelse under sina besök. Och i år vann man åter igen det prestigefyllda priset som Sveriges Trivsammaste Köpcentrum 2013. Det är Tidningen Market som  tillsammans med GFK varje år gör en stor undersökning av Sveriges drygt 200 största köpcentrum och handelsplatser. Det som särskiljer Kungsmässan  i dessa sammanahang är bla. flertalet unika butikskoncept, ICA handlare med egen saluhall, mat och dryckesupplevelser från jordens alla hörn, nydesignade amningsrum och hjälpsamma mässvärdar. Under julen adderar Kungsmässan även till julklappsinslagning den sk. Kungsklappen.

Eller som Tomtens skulle säga:
Låt Kungsmässans stämning värma dig.
Fyll julekänslan på
Och glöm ej bort, det bättre är
att giva än att få

Träffa Tomten på  Kungsmässan:

22 nov. 18.00-20.0013 dec. 15.00-19.00
23 nov. 12.00 – 16.00 14 dec. 12.00 – 16.00
24 nov. 12.00 – 16.00 15 dec. 12.00 – 16.00
29 nov. 15.00 – 19.0018 dec. 15.00 – 19.00
30 nov. 12.00 – 16.00  19 dec. 15.00 – 19.00
1 dec.  12.00 – 16.00  20 dec. 15.00 – 19.00
6 dec.  15.00 – 19.0021 dec. 12.00 – 16.00
7 dec.  12.00 – 16.00 22 dec. 12.00 – 16.00