Butiken i Malmö blir nummer 47 i listan för sängdestinationen KungSängen.

KungSängen välkomnar Malmöborna till ny butik

KungSängen fortsätter att expandera och snart slår de upp dörrarna till ännu en ny butik, denna gång i centrala Malmö. Butiken blir KungSängens 47:e butik.

KungSängen har de senaste åren gjort en omfattande butiksexpandering med hela 12 nya butiker runt om i landet, från Svågertorp i Skåne till Luleå i Norrbotten och nu står Malmö på tur.

”Med detta A-läge, egen entré och god exponering längst med det primära handelsstråket i city ser vi fram emot att välkomna Malmöborna. Lokalen har alla de egenskaper vi sökt efter för att ta steget och göra entré i citykärnan” säger Gabriella Palmer, expansionschef, KungSängen.

Nytt citykoncept ger kunden en harmonisk butiksupplevelse
KungSängens försäljningschef Nicklas Thuvesson ser stor potential för den nya butiken och ser fram emot att välkomna Malmöborna till ett fräscht nytt koncept med service utöver det vanliga.

"Det är viktigt för oss att finnas nära kunden, med butik i centrala Malmö och med vårt helt nya citykoncept så möjliggör vi en upplevelse utöver det vanliga. Tillsammans med välutbildade säljare som ger personlig rådgivning gör vi det enklare för kunden att välja en säng som är skräddarsydd utifrån kundens behov. Hos oss kan kunden påbörja och avsluta sitt köp både i butik och på vår hemsida, det är en helt friktionsfri upplevelse för kunden och genom fler butiker närmare kunden så stärker vi vårt omnierbjudande ytterligare.” säger Nicklas Thuvesson.

Stärkt shoppingupplevelse
Under 2021 har KungSängen även presenterat flera produktnyheter där man lanserat ett babysortiment med fokus på hög hållbarhet och god sovmiljö för de allra minsta. KungSängen har också valt att ytterligare förstärka sin position inom hållbarhet genom att öka garantin på sängarna till 30 år, samt breddat antalet produkter med återvunnet material. Dessutom kan kunderna i Malmö och på andra orter boka tjänster och events i butik för en roligare shoppingupplevelse.

”Det har hänt mycket inom KungSängen de senaste åren och med vårt nya fina sortiment och vårt nya fräscha butikskoncept har vi ytterligare stärkt kundupplevelsen. Att vårt sortiment håller en väldigt hög kvalitet vet många redan och vi tycker att vi också visar det ännu tydligare nu. Vi är väldigt glada att kunna bidra till ett liv med bättre sömn och god återhämtning för fler kunder, med det vi är allra bäst på, nämligen riktigt bra sängar” avslutar Nicklas Thuvesson.