KungSängen firar 25 års jubileum med att lansera framtida klassiker!

KungSängen firar 25 års jubileum med att lansera framtida klassiker!

KungSängen, Sveriges största sängkedja, firar 25 år. För att uppmärksamma jubileet lanseras jubileumssängar, som symboliserar vad KungSängen representerar; kvalitet, noga utvalda materialval och hög komfort.

KungSängen grundades 1998, och som namnet antyder i Kungsängens kommun. KungSängen har sedan dess arbetat med visionen ”hantverk utan mellanhänder”, allt för att ge sina kunder en hög kundupplevelse; med lokal produktion, höga krav på materialval, närhet till kunder genom egna butiker runtom i landet och egna leveranser hela vägen hem till slutkund.

Jubileumssängen Häreström, lanseras i februari 2023. Sängen finns i två modeller, både som kontinentalsäng och ramsäng, och är framtagen med inspiration från andra populära klassiker i sortimentet. En säng med hög komfort och högkvalitativa materialval, med Duozon för ökad avlastning och följsamhet.

”KungSängen grundades på Alla hjärtans dag 1998, och det är kanske därför som vi alltid har skapat sängar med lite extra omtanke och passion. Vi vill nu fira och uppmärksamma vårt 25 års jubileum med att lansera en jubileumssäng skapad utifrån vad våra kunder efterfrågar vilken vi hoppas kan bli ännu en älskad klassiker", säger Linda Strand, Sortimentsansvarig KungSängen.

Kontintentalsängen Häreström erbjuds som ramsäng och kontinentalsäng.

I samband med jubileet lanseras även Bernslund, ett komplement i KungSängens Premiumserie. Bernslund är en hyllning till det KungSängen representerar i form av högkvalitativa samt hållbara materialval, med skräddarsydd komfort. En kontinentalsäng som kombinerar många av de mest innovativa materialen i en och samma säng. Lyxiga naturmaterial, miljövänlig Talalaylatex av högsta kvalitet, förbättrar klimatet i sängen. Tyget Sala är tillverkad med 60% återvunna PET-flaskor, och sängen finns tillgänglig med Autozon med stöd där det behövs automatiskt, alternativt Multizon med hela 11 komfortzoner, för utökad komfort och avlastning från topp till tå.

”I nyheten Bernslund har vi verkligen paketerat ihop en unik säng som med sina kvalitéer erbjuder en luftig och ombonad känsla, med bra avlastning oavsett hur du sover och din kroppsform. Med dessa två modeller lanserar vi sängnyheter som verkligen symboliserar allt det vi står för, nämligen att skapa sängar för alla behov med noga utvalda- samt hållbara materialval och hög komfort för bättre sömnkvalitet”, fortsätter Linda.

Bernslund senaste tillskottet i Premiumserien.

2023 blir ett utmärkande år för KungSängen och 25 års jubileet kommer att uppmärksammas på olika sätt och firas med många bra erbjudande.

”Vi ser vårt jubileum som ett ypperligt tillfälle att hylla allt det företaget representerar och nå ut med det till ännu fler konsumenter. Idag är vi Sveriges största sängkedja med e-handel och 50 butiker runtom i landet, med målsättning att expandera ytterligare. Men vi är även stolta över att själva producera och leverera våra sängar- vilket möjliggör höga krav i alla led från kundmöte till hantverket i våra sängar. Något som skapat många nöjda kunder genom åren, och som vi ska fortsätta med. Minst 25 år till, säger Marcus von Greyerz VD, KungSängen.

Häreström & Bernslund finns tillgängliga from februari 2023 i alla butiker och på kungsangen.com. Till att börja med i begränsad upplaga.

www.kungsangen.com