Drömmiga sängnyheter från KungSängen

Drömmiga sängnyheter från KungSängen

KungSängen, en av Sveriges ledande sängtillverkare breddar sitt sängsortiment med en rad nyheter som kommer finnas tillgängliga i deras butiker och e-handel från 1 november. Bland lanseringarna finns premiumsängen Hedelund, som kombinerar det bästa av traditionellt svenskt hantverk med ett modernt och elegant utseende.

I november lanserar KungSängen ett antal nyheter inom sitt sängsortiment. En av dessa nyheter är premiumsängen Hedelund.

”Hedelund har utformats med fokus på att erbjuda en kvalitetssäng med unik design” säger Linda Strand, Sortimentsansvarig KungSängen. ”Sängmodellen har en integrerad gavel, som finns tillgänglig med tre olika utföranden, vilket gör den mångsidig och ger designalternativ som kan attrahera en bred målgrupp”.

Utöver följsamma resårer med mjukare axelzon består Hedelund även av miljövänlig Talalaylatex i 100% naturmaterial som både ger tryckavlastning och förbättrar sovklimatet. Det stilrena tyget av återvunna PET-flaskor är avtagbart med en utbytbar resårmadrass, vilket gör sängen till en riktigt hållbar investering, både för sömnen och miljön.

”Vi är övertygade om att våra kunder kommer att uppskatta Hedelunds stilrena utseende och den höga komfort den erbjuder”, tillägger Linda. ”Dessa sängnyheter är en naturlig förlängning av vår strävan att fler ska sova gott om natten, genom att vi erbjuder unika och skräddarsydda sängar av högsta kvalitet till ett tillgängligt pris”.

Förutom Hedelund lanserar KungSängen även tillskott i deras Classic-serie samt breddar sitt sortiment av gavlar och bäddmadrasser. Hedelund samt övriga nyheter kommer finnas för beställning från 1 november genom KungSängens e-handel och i utvalda butiker.