Kungälvsbostäder bjuder in till trädgårdsfest

Kungälvsbostäder bjuder in till trädgårdsfest

Onsdag 15 maj bjuder Kungälvsbostäder in samtliga hyresgäster till fest med trädgårdstema för att fira våren och att man nu själva tar hand om skötseln av sin utemiljö. Dessutom passar man på att hälsa de tolv nya medarbetarna välkomna.

Kungälvsbostäder vill fira att de nu har tagit nästa steg i företagets utveckling genom en egen organisation för skötselns av utemiljön. Detta gör man genom att bjuda in samtliga hyresgäster till en trädgårdsfest.

Onsdag 15 maj mellan klockan 15 och 18 är alla välkomna till Kongahällagatan 120 där det bjuds på grillat samt utomhusaktiviteter för stora och små – bland annat hoppborg, fiskedamm och lotteri.

– Vår ambition är att erbjuda hyresgästerna trygga, trivsamma och välskötta utemiljöer och för att nå dit har vi bestämt oss för att ta över delar av skötseln av utemiljön själva, säger Johan Ygdenheim, förvaltningschef på Kungälvsbostäder. Vi vill både höja kvalitén och genomföra åtgärder snabbare för att på så sätt få nöjdare hyresgäster.