​Besök Linde AB:s planer för biografen i Lindesberg

De kommunala bolagen i Lindesberg har presenterat sina verksamhetsplaner för 2020 för moderbolaget Linde Stadshus AB - däribland Besök Linde AB som presenterat sina planer för biografen i Lindesberg som bolaget har ansvaret för sedan 1 november 2019.

Besök Linde AB ska ”erbjuda attraktiva evenemangs-, upplevelse- och mötesdestinationer till invånare och företag i Bergslagen med omnejd” med ansvar för Lindesberg Arena, badhuset Energikällan och numera även biografen Lindesberg bio. Bolagets besöksverksamhet i Stripa gruvmiljö har nyligen avvecklats.

I verksamhetsplanen 2020 för biografen Lindesbergs Bio (tidigare Folkets Hus Bio) skriver Besök Linde AB:

Lindesbergs Bio är en biograf med många möjligheter, biovisningar, opera, teaterföreställningar, möten, föreläsningar och evenemang. I biosalongen finns totalt 255 st platser varav 45 st läktarplatser samt 4 st rullstolsplatser. Scenen i salongen är godkänd för att ta emot riksteaterns utbud. I biografen finns även ett café samt tre loger.

Verksamhetsmål 2020:

Biljettintäkter ska uppgå till 1.040.000 kr.

Konferensintäkter ska uppgå till 60.000 kr.

Arrangemangsintäkter ska uppgå till 170.000 kr.

Reklamintäkter ska uppgå till 150.000 kr.

Delmål: Öka det totala besöksantalet på filmvisning till 13.000 besökare. Öka antalet egna bokningar.

Handlingsplan:

Följa upp månadsvis med utvärdering av det ekonomiska resultatet samt ev. åtgärdsplaner.

Skapa en grafisk profil samt hemsida.

Skapa och sälja in reklampaket.

Öka besöksantalet vid filmvisning till 13.000 besökare. Filmsättningen ska vara aktuell och nå en bred målgrupp.

Riktad marknadsföringen till olika målgrupper.

Biljett‐ och presentkortsförsäljning på hemsidan.

Öka antalet egna bokningar

Arrangera egna arrangemang.

Paketera och hitta nya samarbetspartners.

Ta fram olika konferenspaket.

• Örebro