Syntolkning: Blå platta med texten "Dags att söka kulturstöd från Stockholms läns landsting", samt kulturförvaltningens logotype.

Kulturorganisationer i Stockholms län: Hög tid att söka landstingets Projektstöd

Landstingets mål är fri kultur för upplevelser, möten, bildning och delaktighet. En del av det arbetet är att fördela stöd till länets kultur- och föreningsliv. Nu är det hög tid att igen söka Projektstöd för kulturprojekt under 2018.

Sök Projektstöd senast den 6 mars

De projekt som får projektstöd ska tillsammans omfatta en mångfald av kulturella och konstnärliga uttryck, röster och metoder. Ett övergripande syfte är att öka delaktighet i, utveckling av och tillgänglighet till kultur för länets invånare. Projektstödet kan sökas av juridiska personer, som föreningar, bolag och stiftelser samt enskilda firmor. Detta är årets andra och sista ansökningsomgång för projekt under 2018.

Läs mer om Stockholms läns landstings projektstöd och ansök på kulturförvaltningens webbplats.