Nu finns filmerna ”Mitt liv som hund”, ”Så som i himmelen” och ”Swedish theory of love” tillgängliga med ukrainska undertexter på streamingtjänsten Viddla.

Svenska filmer med ukrainska undertexter på Viddla

Вітаю, det betyder ”Grattis” på ukrainska och uttalas ” Vitayu”.

Dessa ord kan få inleda vårt pressmeddelande om att nu finns filmerna ”Mitt liv som hund”, ”Så som i himmelen” och ”Swedish theory of love” tillgängliga med ukrainska undertexter på streamingtjänsten Viddla. Detta är en fortsättning på arbetet ”Med svenska filmen som brygga” där vi med stöd av region Stockholm, anordnat filmvisningar på Bio Kaskad i Blackeberg. Nu ges alltså möjligheten att se dessa tre filmer med ukrainsk undertext i hela landet så länge man har ett bibliotekskort kopplat till Viddla och en internetuppkoppling.

Jobbar du på bibliotek där ni är kopplade till tjänsten Viddla så kan ni sätta upp denna bifogade affisch för att informera om detta. Plattformen Viddla finns både med svenska och engelska.

I dessa kommuner kan du viddla idag:

Alvesta, Bengtsfors, Berg, Bibliotek Skåne Sydost (Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Tomelilla, Ystad), Blekingebiblioteken (Karlshamn, Olofström, Sölvesborg, Ronneby), Botkyrka, Dalabiblioteken (Avesta, Borlänge, Falun, Gagnef, Hedemora, Leksand, Ludvika, Malung-Sälen, Mora, Orsa, Rättvik, Smedjebacken, Säter, Vansbro och Älvdalen), Dals-Ed, Eda, Emmaboda, Falköping, Gnesta, Habo, Heby, Herrljunga, Hultsfred, Härjedalen, Härnösand, Högsby, Karlsborg, Kristinehamn, Krokom, Ljungby, Mellerud, Nyköping, Oxelösund, Partille, Skellefteå, SKH (Stockholms konstnärliga högskola), Sollefteå, Sotenäs, Strömsund, Sundsvall, Sävsjö, Tibro, Tingsryd, Trosa, Täby, Uddevalla, Uppvidinge, Vellinge, Vetlanda, Vingåker, Värmdö, Växjö, Åmål, Ånge, Åre, Åsele, Älmhult, Örebro, Örnsköldsvik.

För mer information kontakta :
Verksamhetsutvecklare Film, Kulturens Bildningsverksamhet
Martin Sjölander