Kulturbolaget presenterar ännu en konsertsommar i Pildammsparken!

Kulturbolaget presenterar ännu en konsertsommar i Pildammsparken!

Under pandemisommaren 2021 arrangerade Kulturbolaget ett antal utomhusshower i Pildammsparkens amfiteater. I sommar upprepas det uppskattade konceptet, men denna gång utan avstånd och restriktioner. Upplev flera av Sveriges främsta artister på Malmös kanske vackraste scen, under bar himmel upplyst av sommarsolens nedgång!

Pildammsteatern är en av Malmös mest uppskattade naturliga samlingsplatser, och här kan det vara trångt bland picknickfiltarna och i löpspåren, oavsett årstid. Och amfiteatern med sin akustik och solnedgångssäkra läge är musikälskarnas favoritplats i parken.

I sommar arrangerar Kulturbolaget återigen en konsertserie på Pildammsteatern, där några av landets mest populära artister uppträder under sex augustikvällar. För den hungrige och törstige så serveras det en somrig meny och iskalla drycker.

Vi har fått så oerhört positiv respons på förra årets arrangemang, och vi var glada att kunna erbjuda livemusikkvällar när konserttorkan var som allra värst. Så för oss kändes det självklart att köra en repris och vi är jättestolta över alla de fina bokningarna som vi idag kan presentera, säger Totte Lundgren på Kulturbolaget.

Årets lineup:
5/8 - Linnea Henriksson + Felicia Takman
6/8 - Nisse Hellberg & Danne Stråhed
7/8 - Sahara Hotnights + Hedda Hatar
8/8 - Smith & Thell
9/8 - Amason & José González
10/8 - Peter Jöback

Biljetter till Peter Jöback finns sedan tidigare ute till försäljning. Biljetter till resterande konserter släpps på fredag 25 mars klockan 10:00 via Kulturbolaget.se.