Kulturbolaget drar igång nattklubben en minut över midnatt när restriktionerna hävs!

I samma stund som klockan passerar midnatt och det blir den 9:e februari drar KB igång sin nattklubb igen. Exakt samtidigt som restriktionerna hävs. "Jag vet att Malmöborna har längtat väldigt länge efter att få dansa igen. Och vi vill inte låta dem vänta en minut för länge", säger Totte Lundgren på Kulturbolaget.

Det var många som drog en lättnadens suck när regeringen under en pressträff den 3 februari deklarerade att alla pandemirestriktioner skulle hävas den 9 februari 2022. Kulturbolagets VD i Malmö Totte Lundgren var en av dem. Nu ser han och hans personal fram emot att låta allt återgå till det normala, där livemusik och nattklubbar är en naturlig del av livet.

Jag vet att Malmöborna har längtat väldigt länge efter att få dansa igen. Och vi vill inte låta dem vänta en minut för länge, säger Totte Lundgren på Kulturbolaget.

Klockan 00:01 den 9 februari öppnas därför nattklubben upp igen. Med dånande musik, discolampor och en rökmaskin som kommer gå på högvarv. Precis som en helt vanlig nattklubbshelg på KB, fast på en vardag mitt i veckan.

Det ska bli väldigt kul att träffa alla stammisar igen. Och vi blir väldigt glada om det dyker upp några nya ansikten i ute på dansgolvet i strålkastarljusen, säger Totte Lundgren.

Nattklubben håller öppet 00:01-03:00 och det är fri entré hela natten för alla som uppnått myndig ålder. Kulturbolaget följer de regler och direktiv som finns gällande smittspridning. Inga covid-test eller vaccinbevis kommer att efterfrågas, men KB

ber precis som regeringen att de som ännu inte vaccinerat sig fortsätter att undvika folksamlingar.