Kolla kolla: Nationalteatern till Pildammsparken i sommar!

Kolla kolla: Nationalteatern till Pildammsparken i sommar!

Nationalteaterns Rockorkester blir den sjunde akten som ansluter till Kulturbolagets sommarkonserter på Pildammsteatern. Bandet gör under våren en turné i landet där det i stort sett är lapp på luckan varje kväll men den 11 augusti får nya som gamla fans ännu en chans att uppleva det ikoniska bandet!

“Livet är en fest”, “Hanna från Arlöv”, “Bängen trålar”, “Barn av vår tid”, det är svårt att välja mellan hitsen från bandet som bildades 1968 och som berört generation efter generation med sin trallvänliga proggrock fylld av rättvisepatos och diskbänksrealism.

Intresset för för Nationalteaterns Rockorkesters “Sista chansen”-turné under våren 2022 har varit stort, och det är utsålda spelningar på 19 orter landet runt. För att möta publikens omättbara kärlek till legendarerna så presenterar vi nu en extra spelning med bandet den 11 augusti mitt i Malmös gröna hjärta: Pildammsparken.

Nationalteaterns Rockorkester består av:

Ulf Dageby - Sång & gitarr
Mattias Hellberg - Sång
Matilda Sjöström - Sång
Håkan Svensson - Gitarr
Ulf ”Vinyl” Stenberg - Keyboard
Kalle Gustafsson Jerneholm - Bas
Håkan Nyberg - Trummor

Biljetter släpps i detta nu via Kulturbolaget.se!