KB kör fyra gratiskonserter under årets fattigaste veckor

KB kör fyra gratiskonserter under årets fattigaste veckor

Under jul- och nyårshelgerna går det åt mycket pengar för de allra flesta, vilket ofta leder till att årets första veckor blir ekonomiskt skrala. Men för att alla malmöbor, oavsett storlek på januariplånboken, ska kunna avnjuta livemusik så satsar KB på fyra helt gratis konsertkvällar. På scen uppträder inte mindre än elva olika band!

Mer musik, mindre utgifter. Det var ledorden när KB planerade in januari månads spelningar, en period på året då många har lite mindre pengar att röra sig med. Så för att sprida lite ljus i vintermörkret bokades elva olika band in, för att spela gratis under fyra olika konsertkvällar i de anrika lokalerna på Bergsgatan.

Under de fyra kvällarna som alla är snälla mot plånboken så blir det en musikaliskt bred blandning, med en viss dragning åt rock och metal-hållet. Sticker ut i sammanhanget gör Reggae Kiss, ett coverband som hittat sin helt egna nisch.

KB:s gratiskonserter i januari:

20 januari
Kvällen bjuder på ett skånskt rockpaket där banden Liar Thief Bandit, Modesty och WormRose intar KB med tunga riff, fills och basgångar.

21 januari - KB Metal Frenzy

Fyra av den skånska metalscenens framtidshopp i form av Eastern High, Eradikated, Torn Visions och Hund belägrar scenen och bjuder på hård och röjig musik.

27 januari - AW med Reggae Kiss

Coverbandet Reggae Kiss har minst sagt hittat sin egen nisch - klassiska KISS-låtar iklädda reggaetakter! Denna kväll erbjuds AW-priser i baren, samt en dignande buffé för 195 kr från restaurang Scania. Det vankas sydkoreansk och mexikansk fusion där gästerna själva kan komponera sin taco eller bibimbap-variant.

28 januari - Local bands / Local Brews

Tre Malmöband och ett bryggeri gör gemensam sak i detta uppskattade koncept där det är fullt fokus på det lokala. På scen står Astro-Lloyd, Välta Stället och The OhNos. I kranarna: Sibbarps Husbryggeri.