Kanadensiska heavy metalbandet Anvil till Malmö med ”Impact Tour 2022”

Kanadensiska heavy metalbandet Anvil till Malmö med ”Impact Tour 2022”

Det blir dubbelfirande när det kanadensiska heavy metalbandet Anvil i höst åker på sin mest omfattande nordiska turné hittills, med stopp på KB i Malmö den 29 oktober. De släpper sitt nittonde album ”Impact Is Imminent” samtidigt som de firar 40-årsjubileum av det ikoniska albumet “Metal on Metal”. Anvil hann även släppa albumet “Legal at Last” under pandemin och har därför aldrig spelat det live. Nu utlovas en turné med mycket spännande nytt material såväl som gamla klassiker!

Anvil bildades i 1978 i Toronto av gitarristen och sångaren Steve ”Lips” Kudlow och trummisen Robb Reiner. Båda medverkar fortfarande i bandet och kompletteras sedan 2014 av basgitarristen Chris Robertson. Bandet var en av heavy metals pionjärer under 80-talet med album som ”Metal On Metal”, ”Forged In Fire” och "Strenghth of Steel". Sedan befann de sig under radarn – åtminstone för alla utom de allra mest insatta. Men detta förändrades över en natt när filmen ”The Story Of Anvil” kom 2008. Då fick Anvil den uppmärksamhet de så väl förtjänar.

Biljetterna släpps den 21 juni klockan 09:00 via Kulturbolaget.se.