Junior Brielle ger oss ”Nytt opium" och besöker Babel i höst

Junior Brielle ger oss ”Nytt opium" och besöker Babel i höst

Junior Brielle är tillbaka! Med singeln “Nytt Opium” i bagaget och fler låtsläpp i pipeline ger sig brödraduon ut på vägarna i höst för återförenas med sin publik. Den 15 oktober stannar turnébussen utanför Babel, missa inte det!

Junior Brielle består av bröderna Gabriel och David Röhdin som 2018 uppmärksammades för sin debut-EP “Blod” efter att ha skickat ut sitt egna blod till Sveriges musikkritiker. Sedan dess har de släppt debutalbumet tillika vinylettan “TAMPA”, spelat live och nominerats som Årets nykomling på Grammisgalan, vunnit Gaffapriset för Årets genombrott, utsetts till framtidens artist av P3, nominerats till P3 gulds Årets Pop 2020, öppnat Lollapalooza 2019 och sålt ut fem turnéer.

Med den nya låten och den musik de jobbat på den senaste tiden har Junior Brielle velat göra något som hade varit kul att spela med kompisarna i källaren i Brunflo. ”Något som hade gjort våra 18-åriga jag glada.”

Det senaste året har bröderna pendlat mellan stugan i Sveg, lägenheten i Bandhagen och studion i Göteborg, där de spelat in musiken med Mattias Glavå. ”Efterforskningar visade att Glavå producerade mycket av den musik vi lyssnade på då, i tonåren”, säger de och lägger till: ”Hans bästa egenskap är att han tycker att allt vi gör är guld, och att vi aldrig måste göra fler än två tagningar. Förut handlade det mycket om vad vi ville göra. Nu handlar det nästan bara om vad vi inte vill göra.”

Biljetter släpps i detta nu via Kulturbolaget.se.