Gasbox återvänder till Göteborg och Malmö hösten 2024

Gasbox återvänder till Göteborg och Malmö hösten 2024

Efter succén hösten 2023 är det klart att Danmarks bästa Kim Larsen-kopia återvänder till Göteborg och Malmö i november för att återigen bjuda på kvällar av gammal hederlig dansk rock i sann Gasolin’-anda!

Det råder ingen tvekan om att Kim Larsen var Danmarks största och mest populära ”spillemand”. Under nästan 50 år spelade och sjöng Kim Larsen in i danskarnas hjärtan. Först med Gasolin’ på 70-talet, Bellami på 80-talet, Bell*Star på 90-talet och de senaste 24 åren med Kjukken. Kim Larsen är artisten som har spelat mest konserter på dansk mark och musiken lever vidare.

Gasbox spelar och sjunger, med stor respekt, de låtar som gjort Gasolin’ Danmarks största rockband genom tiderna och inte minst Kim Larsen till den största danska artisten någonsin. Danmarks bästa Kim Larsen-sångare, René Hejdmann, både låter som och ser ut som Kim Larsen i röst och ansiktsuttryck så pass att man tror att det är lögn.

Biljetter till Malmö släpps på fredag den 26 januari klockan 10.00 via Kulturbolaget.se och Slagthuset.se. Biljetter till Göteborg finns ute till försäljning nu.

1/11/2024 - Göteborg, Pustervik
2/11/2024 - Malmö, Slagthuset (Saluhallen)