Efter restriktionerna: KB fortsätter att satsa lokalt!

Efter restriktionerna: KB fortsätter att satsa lokalt!

KB fortsätter att satsa på lokala förmågor, både vad gäller band och bryggerier, och släpper nu ett nytt datum för det populära konceptet Local Bands / Local Brews. Arrangemanget den 5 mars blir det första KB-gigget efter att restriktionerna lyfts och gästas av Hyllie Bryggeri, Malmörockarna i Liar Thief Bandit samt The Demtones och Guenna.

Beskedet att regeringen och Folkhälsomyndigheten tar bort samtliga restriktioner från och med den 9 februari välkomnades av kulturbranschen i hela Sverige, inte minst av oss på KB!

Precis som en professionell idrottsförening, så har KB alltid försökt hitta samarbeten med lokala förmågor. Främst vad gäller musik, men på senare år även med lokala bryggerier. Den 5 mars är det återigen dags för det populära konceptet Local Bands / Local Brews. Arrangemanget som är det sjätte i ordningen, vill rikta strålkastarna mot lokala artister och band, samtidigt som det i barerna kan avnjutas drycker producerade på minsta möjliga avstånd.

I kranarna den här gången rinner det öl från Hyllie Bryggeri, som med sin hemvist ett stenkast från Malmö Centralstation utnämnt sig själva till “Malmös mest centrala bryggeri”.

På scen under kvällen hittar vi Liar Thief Bandit, Malmös musikexport nummer ett som på egen hand kastat sig ut på hela åtta Europaturnéer på några år och kommit hem som ett explosivt liveband av rang.

Landskrona-trion The Demtones bjuder även de på en adrenalinspäckad arenashow i klubbmiljö den här kvällen. Och den som går igång på fläskiga trumkomp och gitarr-riffande i spännande taktarter kommer få chansen att njuta av bandet Guenna, som utsetts till ett av Sveriges bästa osignade band av Metalpodden.

Som vanligt är det fri entré hela kvällen.