Daniel Norgren klar för spelningar i Malmö och Göteborg i höst

Daniel Norgren klar för spelningar i Malmö och Göteborg i höst

Daniel Norgren och band snickrar på för fullt med ny musik i sin lada och till hösten vankas det Europaturné som har premiär på Slagthuset i Malmö den 21 september och avslutas på Filmstudion i Göteborg den 12 oktober.

Daniel Norgren har skapat en egensinnig musikalisk värld, förankrad i blues, gospel, soul och folkmusik, men samtidigt fri från ramar och genrebestämningar.

Musiken speglar hans omgivning och förmåga att fånga intima ögonblick och känslor. På scen kännetecknas han av en fängslande närvaro och unik stil. Genom att följa magkänslan fortsätter Norgren stadigt att bygga upp en hängiven publik världen över. Lyssnarna uppskattar hans ärliga och djupsinniga inställning till låtskrivande och framförande.

Med sitt pågående engagemang för sitt hantverk fortsätter Norgrens karriär att utvecklas, och hans bidrag till musikens och filmens värld visar upp hans kreativa mångsidighet och talang. Senast i den kritikerrosade filmen ”De åtta bergen”, där Norgrens vemodiga sånger tar stor plats.

Just nu jobbar Norgren på nytt material, vilket vi ser fram mot att ta del av i höstmörkret.

Line-up:
Daniel Norgren - piano och gitarr
Anders Grahn - bas
Andreas Filipsson - gitarr
Anders Rane – keys
Erik Berntsson - trummor

21/9/2024 - Malmö, Slagthuset (Saluhallen)
12/10/2024 - Göteborg, Filmstudion

Biljetter släpps på fredag den 23 februari klockan 10:00 via Kulturbolaget.se.