Augustifamiljen, Edda Magnason och Henrik Wallgren tar sin hyllade tribut till Sven-Bertil Taube till Malmö

Den 19 oktober blir det en kväll i Sven-Bertil Taubes anda på Slagthusets Teater när Augustifamiljen, tillsammans med Edda Magnason, Henrik Wallgren och Lisa Långbacka, äntrar scen för att hylla den svenska ikonen.

Augustifamiljen är ett hyllat och folkkärt band som gång på gång visar sin musikalitet, i vilket sammanhang de än återfinns. Med 10 år i SVT:s På Spåret och många TV-konserter har bandet fått en speciell plats hos svenska folket. De har jobbat med nästan alla stora svenska artister, men den gången Sven-Bertil var med dem På Spåret och för första gången offentligt framförde Everts ”17e balladen” gjorde starkt intryck på dem. Under hyllningskonserten förstärks bandet av fantastiska Lisa Långbacka på dragspel.

Edda Magnason blev i ett slag rikskänd från att varit en hyllad artist i kännarkretsar. Hennes rollporträtt av Monica Zetterlund förbluffade såväl kritiker som en stor filmpublik. Men Eddas uttryck vilar inte i någon annans, hon är en personlig artist med underbar röst och aura, hela tiden sökande vidare i musiken. Hon och Augustifamiljen har samarbetat flera gånger, bl.a. i På Spåret.

Henrik Wallgren är en omtalad sångare, äventyrare och författare från Brännö, Göteborg. Han har rest över haven med ostindiefarare, vikingaskepp och sin egen skuta. Och sjungit in flera egna skivor. Under kvällen står han för inspiration, regi, sång och recitation.

19/10/2024 - Malmö, Slagthusets Teater

Biljetter släpps på fredag den 3 maj klockan 10:00 via Kulturbolaget.se och Slagthuset.se.