Världens farligaste magiker med nypremiär!

Världens farligaste magiker med nypremiär!

”Äntligen kan vi ha nypremiär på magishowen the Conspiracy, efter 18 månaders pandemirestriktioner. Det känns fantastiskt! Det är extra roligt att det sker här på hemmaplan i Dalarna!" säger Pontus Lindman

Magikern och tankeläsaren Pontus Lindman, känd från bland annat Britains Got Talent, med världens farligaste korttrick (över 600 000 000 visningar världen över), musikhjälpen m.fl. Pontus sätter nu upp nypremiären av sin scenshow Conspiracy på hemmaplan. I oktober är det dags för nypremiären som går av stapeln i Falun, nu när det åter är möjligt att sätta upp liveproduktioner, när samhället öppnar upp.

Under pandemin har Pontus fokuserats hårt på hemmaplan, i och med att The Conspiracy aldrig hann med att sättas upp någonstans nära hemmaplan innan pandemin kom.

"Som magiker har det varit tufft att klara av pandemin, men med en enorm målinriktning och fokus på att åter igen få erbjuda min version av vad jag kallar magi, känns det nu fantastiskt att både få komma igång igen och att dessutom få göra det i mina hemtrakter innan jag fortsätter längre bort, känns helt fantastiskt".
säger Pontus Lindman

Premiären gick senast av stapeln 2019 på Cirkus i Stockholm innan han direkt åkte vidare till både Shanghai och Storbritanien. Därefter kom pandemin och satte stopp för alla planer. Under pandemin har Pontus ställt om helt till att köra mindre produktioner och bland annat med andra artister som t.ex. Miss Li, Moa Lignell, Martin Almgren m.fl.

Showen har under den här tiden omarbetats och förberetts för öppningen av samhället när det åter igen går att sätta upp shower. Som en ljusglimt i den annars mörka nyhetsvärlden för liveunderhållning är det nu dags för Pontus att inta hemmaplan med nypremiären av Conspiracy den 23 oktober på Mono Loco i Falun.

Showen är en helt ny form av magi, tankeläsning och suggestion med en spännande röd tråd. Conspiracy bygger på en tanke om att en samling saker har konspiratorisk koppling, där sambandet utforskas tillsammans med åskådarna. En interaktiv och modern upplevelse av magi där du som åskådare är del utav magin.

- För att nu se till så att alla har möjligheten att kunna ta del av showen, har jag slagit mig ihop med bland annat Faster Forward med ett mål att kunna erbjuda alla möjligheten att ta del av showen, oavsett om du har en funktionsvariation eller inte." säger Pontus Lindman

För mera information besök:
www.pontuslindman.com