Foto: Laura Schmidt, elevatr

Krook & Tjäder vinner hotellpris i München

Villa Copenhagen tar hem en fin andraplats vid 196+ hotelforum München! Priset mottogs vid ceremoni den 13 oktober.

- Vi är glada och stolta, konstaterar Tobias Magnesjö arkitekt och kontorschef på Krook & Tjäder Malmö. Villa Copenhagen är en fantastisk byggnad som vi fått förmånen att ta om hand och transformera till ett magnifikt hotell i världsklass.

Av 28 hotell från 12 europeiska länder valdes tre ut till final. Juryn har bedömt bl.a. utifrån hotellkoncept, tillgänglighet, ekonomi och hållbarhet.

Stort grattis till vinsten Ruby Luna Düsseldorf! Ruby GmbH

Tack till hela Villa Copenhagen-teamet och framför allt till våra beställare Strawberry Properties och HENT och vår lokala arkitekt Kullegaard A/S.

Läs mer om  de nominerade https://www.196plus.com/196-fo...

Läs mer om Villa Copenhagen https://www.krooktjader.se/pro...