Herrgårdspark söker ny livskamrat på Tinder

Herrgårdspark söker ny livskamrat på Tinder

Nu säljer Kristinehamns kommun delar av den unika fastigheten Gustafsviks herrgårdspark som är beläget nordväst om Kristinehamn. Förhoppningen är att ett nytt, lite oväntat, marknadsföringskoncept ska fånga intresset och ge en perfect match – genom annons på Tinder.

Herrgårdsparkens rötter sträcker sig ända tillbaka till 1600-talet och har under årens lopp varit värd för konstnärer, kulturbevarande läger, trädgårdsentusiaster, och TV-produktioner. Men nu står parken vid ett vägskäl i livet, redo att påbörja något nytt.

- När vi nu startar försäljningsprocessen väljer vi att göra det på ett annorlunda vis. Det handlar trots allt om en unik fastighet på en unik plats och därför har vi tagit fram ett något unikt koncept, säger Johanna Ivarsson, mark- och exploateringshandläggare på Kristinehamns kommun.

Om kampanjen

Försäljningen av herrgårdsparken vid Gustafsvik genomförs mellan 14 juni – 31 augusti. Kristinehamns kommun har valt att personifiera fastigheten som Gustaf S. Vik som presenterar sig själv:

Hej, jag heter Gustaf S. Vik. Och även om jag börjar bli till åren (jo, så är det), så söker jag nu någon ny att dela livet med. Är det kanske du?”

Syftet med kampanjen är att skapa medvetenhet och intresse för försäljningen av Gustafsviks herrgårdspark, både bland privatpersoner och företag. Genom en innovativ och kreativ marknadsföringsstrategi är målet att hitta rätt köpare som kan ge herrgårdsparken ett nytt liv och skapa nya minnen på denna historiska plats.

“Jag är mer än bara min historia. Jag är en plats för möjligheter. Mina lummiga alléer, den förtrollade köksträdgården, de kvarstående flyglarna och det nybyggda växthuset – som tillsammans vittnar om min vilja att anpassa mig, att vara mer, att välkomna nya drömmar och visioner”

- Vi letar efter den perfekta matchningen - en privat ägare om kan tillföra ny energi och de resurser som krävs för att utveckla Gustafsvik på det sätt som platsen faktiskt förtjänar. Vi håller tummarna för att Gustaf S. Vik hittar sin nya livskamrat, säger Johanna Ivarsson.

Fastigheten säljs genom mäklarfirman Svenska Gårdar och annonsen i sin helhet finner ni här: https://www.svenskagardar.se/bostad/herrgard/gustafsviks-herrgard-kristinehamn-cmlantbruk5ecq5cfrpjci5v6f

Läs mer i tidigare pressmeddelanden:

Frågor

Välkommen att kontakta oss vid fler frågor.

Johanna Ivarsson, mark- och exploateringshandläggare
johanna.ivarsson@kristinehamn.se