Föreningsdagen arrangeras i höst – anmälan öppnar nu

Föreningsdagen arrangeras i höst – anmälan öppnar nu

I dagarna öppnar vi anmälan till Föreningsdagen. Välkommen på pressträff för att få veta mer om Föreningsdagen som arrangeras av Kristinehamns kommun i höst.

Föreningsdagen kommer att genomföras som en typ av mässa där föreningar får visa upp sig och sin verksamhet, kombinerat med någon inspirerande föreläsning. Det finns två huvudsakliga syften med dagen:

• Ge kristinehamnarna möjlighet att på ett samlat sätt ta del av föreningarnas breda utbud och kanske hitta något nytt intresse
  • Inspirations-boost för föreningarna själva genom möjligheten att träffa eventuella nya medlemmar och andra föreningsaktiva

Välkommen till en pressträff där vi berättar mer!

Tid: Tisdagen den 18 april klockan 10.30

Plats: Kristinehamns Arena

Varmt välkomna!

Närvarar vid pressträffen gör Torunn Åstholm, utredare och föreningssamordnare, Linn Lundtoft, bibliotekarie med ansvar för civilsamhällesfrågor, Kimmie Åhlén, fritids- och idrottsutvecklare och Carin Övringe, utvecklingsledare.

FAKTA:
Föreningsdagen är till för ideella föreningar och studieförbund. Dagen arrangeras av Kristinehamns kommun och går av stapeln lördagen den 16 september på Kristinehamns Arena och är kostnadsfri för både deltagande föreningar och besökare.

Kontakt:
Torunn Åstholm, utredare