Stockholms äldreomsorg i sydkoreansk TV

På måndag den 15 juni besöker ett sydkoreanskt TV-team Sverige och Stockholm för att få veta mer om hur vi bedriver äldreomsorg. Äldreborgarrådet Ewa Samuelsson medverkar och teamet kommer också bland annat besöka Pilträdets servicehus, Hjälpmedelsinstitutet och ett företag som tillverkar rollatorer och andra hjälpmedel för äldre.

- Jag tycker det är ett styrkebesked för Stockholms äldreomsorg att man kommer från Sydkorea för att se hur vi här bedriver äldreomsorg. Jag vill förmedla synen på god äldreomsorg och hur viktigt det är att politiker arbetar tillsammans med kunnig personal för att få en värdig äldreomsorg med hög kvalitet, säger Ewa Samuelsson (KD).

Reportaget från Stockholm är en del av en Europaresa som journalister från den sydkoreanska statstelevisionen KBS gör. Inslaget kommer att sändas i programmet Silver TV, en motsvarighet till SVT:s Veteran-TV.

För mer information:

Carl Smitterberg