Träffa KRAV på Mitt Kök

Träffa KRAV på Mitt Kök

KRAV är på plats under Mitt Kök-mässan den 5–8 november tillsammans med åtta KRAV-certifierade företag.

Mitt Kök är Nordens största konsumentmässa för mat och dryck, drygt 30 000 besökare väntas besöka Älvsjö under de fyra dagar som mässan pågår.

I KRAVs samlingsmonter kommer du att kunna träffa Scandinavian Organics, Jesses Deli, Lejonet & Björnen, Gårdssällskapet, Waynes Coffee, Roomi, Svenska Lantchips och Torfolk Gård. Företagen kommer att bjuda på smakprover av sina KRAV-märkta produkter.

– Jag ser fram emot fartfyllda dagar och att få träffa så många matintresserade personer på en och samma gång, säger Kolbjörn Örjavik, försäljningschef på Torfolk Gård som kommer att bjuda på sylt och marmelad.

Gårdssällskapet finns med för att berätta om sin hemleverans av KRAV-märkt kött från utvalda gårdar. Det kommer även finnas möjlighet att boka upp sig på ett begränsat antal KRAV-märkta julskinkor, berättar Björn Malmqvist från Gårdssällskapet.

– Eftersom vi älskar kött så vill vi tillsammans hitta en hållbar köttkonsumtion, för miljön, konsumenten och för djurens bästa, säger han.

I KRAVs egen monter kommer du att kunna prata mer om vad KRAV-märkningen innebär och få med dig ett exemplar hem av vår alldeles nya recept- och inspirationsbroschyr.

– Det känns väldigt roligt att stå tillsammans med så många KRAV-certifierade företag och kunna visa upp vilken bredd det finns i KRAV-märket för konsumenter, säger Katarina Wolf, marknadschef på KRAV.

Vi ses på Älvsjömässan i Hall C monter C15:60 - C15:69. Här kan du läsa mer om öppettider och köpa biljetter: http://stockholm.mittkokmassan.se/

Björn Malmqvist, Gårdssällskapet, 070-270 49 55
Kolbjörn Örjavik, Torfolk Gård, 073-080 08 77