KRAV på Smaklust

Smaka, lukta, känn! Under den devisen anordnas Smaklust, en upplevelsemässa den 24-26 augusti på Street, Hornstulls strand, i centrala Stockholm. KRAV är en av deltagarna. - Det här är en fest och en kraftsamling för det småskaliga mathantverket i hela Norden. Det är självklart för oss att delta, säger Jessica Elgenstierna, informationschef på KRAV. Under mässan presenteras olika matregioner i Sverige. - Vi ser ett starkt ökat intresse för matens ursprung. Det är mycket glädjande. Men det gäller också att värna om begrepp som ”regional”, ”lokal” och ”ursprunglig”. Därför tittar vi nu på möjligheterna att utveckla en trovärdig märkning för sådan mat. Mässan blir ett bra tillfälle för oss att testa våra idéer, säger Jessica Elgenstierna Smaklust arrangeras av Eldrimner, nationellt resurscentrum för hantverksmässig förädling. Hälsningar Jessica Elgenstierna Informationschef