KRAV lanserar minisajten ”lättläst”

KRAV lanserar minisajten ”lättläst”

Nu lanseras mini-sajten ”lättläst” på krav.se. Där förklaras innebörden av KRAV-märkt mat på ett lättförståeligt sätt. Förhoppningen är att ännu fler konsumenter ska få möjlighet att öka sin kunskap om KRAV-märkt mat.

–  På KRAV berättar vi dagligen för konsumenter vad KRAV-märkt mat innebär och vi har full förståelse för att det ibland kan vara svårt att ta till sig all information, särskilt om man dessutom inte har svenska som modersmål, säger Katarina Wolf, Marknadschef KRAV.

Förhoppningen är att ”lättläst” ska öka kunskapen om KRAV hos ännu fler konsumenter.

–  Vi tycker att KRAV-märkt mat är en rättighet för alla och då måste vi också berätta vad KRAV-märkt mat innebär på ett sätt som så många som möjligt kan förstå, säger Katarina Wolf, Marknadschef KRAV.

Mini-sajten ”lättläst” innehåller lättförståelig information om KRAV-märkt mat, KRAV som organisation och en ordlista.

Katarina Wolf, Marknadschef KRAV, 018-17 45 12
Kristin Cooper, Pressansvarig KRAV, 070-665 95 30

• Tillsammans med konsumenter, producenter och handeln har KRAV under 25 års tid drivit fram en ekologisk marknad i Sverige.
• I dag finns det cirka 4 000 KRAV-lantbrukare, 6 000 KRAV-certifierade produkter och drygt 500 livsmedelsföretag.
• All KRAV-produktion kontrolleras.