Kraftringen Nät AB:  Tilldelning av huvudentreprenörsavtal Lund/Lomma klart

Kraftringen Nät AB: Tilldelning av huvudentreprenörsavtal Lund/Lomma klart

Upphandlingen av huvudentreprenörsavtalet för Lund/Lomma är klar. Huvudentreprenörsavtalet för Lund/Lomma tilldelas ONE Nordic.

Ramavtalet för elnätstjänster för Lund/Lomma hos elnätägaren Kraftringen Nät AB gäller för de kommande 4 åren med möjlighet till förlängning i ytterligare 2+2 år. Avtalet gäller från den 1 maj 2025.

- För att bidra till ett stabilt sydsvenskt energisystem som möter behoven från både det skånska näringslivet och övriga samhället, investerar vi cirka 3,5 miljarder kronor fram till 2030. Tillsammans med våra upphandlade elkraftentreprenörer, möjliggör vi att våra kunder har tillgång till el dygnet runt, året om. Kraftringen Nät har idag en tillgänglighet i sina elnätområden på 99,98 procent. Vi är övertygade om att ONE Nordic kommer att fortsätta att upprätthålla denna höga standard i området Lund/Lomma, säger Åsa Svensson, vd för Kraftringen Nät AB.

Avtal som elkraftentreprenör i nätområde Lund/Lomma går till ONE Nordic
- Vi är otroligt stolta över detta avtal, och som leverantör till Kraftringen Nät för områdena Lund/Lomma finns alla förutsättningar för ett långsiktigt framgångsrikt samarbete. ONE Nordic håller hög leveranssäkerhet och är samtidigt mån om att vara en bra arbetsgivare. Nu ser vi fram mot att få leverera riktigt bra service till både vår kund och till Kraftringen Näts slutkunder, säger Lars Gutenwik, CFO ONE Nordic.

Kontakt:
Kraftringens pressjour: tfn: 010-122 70 80