Pressbyrån blir huvudsponsor åt Korpen Svenska Motionsidrottsförbund

Pressbyrån och Korpen Svenska Motionsidrottsförbund har ingått ett avtal som innebär att Pressbyrån blir Korpens huvudsponsor från 2012. Detta är Korpens första huvudsponsoravtal på nationell nivå och ett viktigt steg i Korpens ambition att växa som aktör.

- För oss är Pressbyrån precis det företag som vi vill arbeta med. Pressbyrån är ett företag med lokal förankring i hela Sverige som delar vår syn gällande vikten av motion och att sprida idrottsglädje. Vi ser det här som början på en långsiktig relation, säger Petra Lindskog, chef för Kommunikation och marknad på Korpen.

Synlighet i olika marknadsföringsinsatser
En viktig del för Korpen är den synlighet i olika typer av marknadsföringsinsatser som samarbetet med Pressbyrån innebär. Pressbyrån har över 260 000 handlande kunder per dag och många av dem är redan aktiva i Korpen, men det kan samtidigt bli många fler som kommer igång och känner glädjen över att röra på sig.

Levande folkrörelse
- Avtalet gör att vi bidrar till att stärka en stor och levande folkrörelse. För Pressbyrån är det här ett väldigt konkret sätt att stötta ett engagemang som vi tycker är viktigt. Många av våra kunder idrottar, och de stannar ofta till hos oss och köper sitt mellanmål på vägen till träningen. Vi vill hela tiden underlätta våra kunders vardag och sprida vardagsglädje. Samarbete med Korpen gör att vi är med och stöttar idrott, glädje och njutning för hundratusentals människor runt om i Sverige varje vecka, säger Maria Isaksson, Marknadschef Pressbyrån.

Petra Lindskog
chef Kommunikation och marknad, Korpen