Korpens Stegtävling är igång

Nu är höstens upplaga av Korpens Stegtävling igång. Stegtävlingen som engagerar tiotusentals deltagare på företag och organisationer runt om i Sverige pågår fram till den 21 oktober.

Korpens stegtävling går av stapeln en gång på våren och en gång på hösten. Stegtävlingen går ut på att med hjälp av en stegräknare tävla om att ta så många steg som möjligt under tävlingsperioden, både i arbetslivet och på fritiden. Man tävlar både som lag och individuellt, och mot lag inom den egna branschen. Varje deltagare registrerar sina steg på www.steg.se

Enkelt sätt att röra sig
Med Korpens Stegtävling skapas en positiv atmosfär på arbetsplatsen som gör att fler rör på sig på ett enkelt sätt. Enligt utvärderingarna tycker 97 procent av deltagarna att Steg är en kul aktivitet och 95 procent säger att tävlingen är ett bra sätt att komma igång.

Samarbete mellan Korpen och Select Wellness
Under tävlingsperioden kan deltagarna få tips, dela med sig av inspiration och vara med i olika tävlingar på Stegs sida på Facebook. Stegtävlingen arrangeras av företaget Select Wellness tillsammans med Korpen.

Petra Lindskog
Chef kommunikation och marknad, Korpen
petra.lindskog@korpen.se

Magnus Häggström
VD, Select Wellness Nordic AB
magnus.haggstrom[@]selectwellness.com

• hälsofrämjande
  • friskvård

Korpen är ett riksförbund som är uppbyggt av hundratals lokala föreningar runt om i landet. Korpen samlar över en miljon aktiva över hela Sverige inom lagidrott och gruppträning.