Ännu lättare att handla konsthantverk

Konsthantverkscentrums nätbutik får nytt utseende, blir mer kundanpassad och responsiv. När nätbutiken går in på sitt tredje år gör vi det ännu lättare att handla konsthantverk över nätet. Ny form och nya funktioner hjälper kunder att hitta konsthantverk och småskaligt framtagna produkter från nittio konsthantverkare från hela landet varav flera är nya för året.

Nu möter våra kunder nätbutiken Konsthantverkscentrum.se i ny form och med nya funktioner som underlättar för kunderna att hitta och handla konsthantverk. Med nittio konsthantverkare utgör nätbutiken den största samlingspunkten på nätet för svenskt konsthantverk.

– Vi ser ett ökat intresse för att handla konsthantverk över nätet och det är självklart för oss att utveckla nätbutiken för att följa de sätt som kunder väljer att handla på säger Konsthantverkscentrums verksamhetsledare Mari-Louise Franzén.

I nätbutiken hittas ett mycket brett sortiment av svenskt konsthantverk – från textil och keramik, glas, metall och smyckekonst till återbruk. Just nu uppmärksammar vi att våren och påsken är i antågande på startsidan.

FAKTA | Konsthantverkscentrums nätbutik:

Bakom Sveriges mest unika nätbutik står Stiftelsen Konsthantverkscentrum. Efter önskemål från våra anslutna har vi en nätbutik med över 1000 produkter från nittio konsthantverkare, men bara en utcheckningskassa. Varje konsthantverkare säljer och hanterar sina produkter själv. Vi har inget centrallager utan varorna går direkt från konsthantverkare till kund vilket gör att du får flera paket om du beställer från mer än en konsthantverkare. Resultatet är en helt unik nätbutik.

Konsthantverkscentrums anslutna är alla högskoleutbildade eller invald av en invalsjury. Föremålen är småskaligt producerade och köparen får alltid veta vem som framställt varan som köps i nätbutiken. Närhet till produkt och producent är styrkan i konsthantverket.

https://www.konsthantverkscentrum.se/ – här hittar du butiken!

• nätbutiken