Grafiskt koncept av Agga Anne Mette Stage och Hanna Stenman.

​Vårutställningen är nu invigd – välkommen till konstfack2020.se, showrooms och konsthallar

”En samtidsskildring av en kaotisk tid där studenterna genom sina ämnen ger tiden ett språk för att öka vår förståelse. (…) Detta är vårutställningen: Brokig och fragmenterad till sin karaktär, men fullständig och helgjuten som angelägenhet." Så sammanfattar årets kuratorer Emily Fahlén och Asrin Haidari utställningen på den digra digitala plattformen konstfack2020.se. Botanisera bland 193 avgångsstudenters arbeten, antingen per program eller via slumpgeneratorn Surprise me! och besök de nu pågående fysiska utställningarna:

Industridesignkandidater ställer ut på Bric-a-brac, Swedenborgsgatan 5A till och med 14 juni och deras masterkamrater i utställningen OFF-SITE i Spökparken, Drottninggatan 116A till och med 27 juni.

Studenterna på masterprogrammet Konst ställer ut på konsthallen Mint i ABF-huset, Sveavägen 41 till och med den 16 juni.

Masters of Craft! intar Gustavsbergs Konsthall ända till den 6 september

Glad sommar!/konstfack2020.se

Konstfack är Sveriges största konstnärliga högskola inom konst, design och konsthantverk. Sedan 1844 har vi utbildat en mängd olika yrkesgrupper inom dessa fält samt bild- och slöjdlärare. Vi bedriver både konstnärlig och vetenskaplig utbildning/forskning och har idag cirka 900 studenter och 200 anställda. www.konstfack.se