Konstfack och Skärholmens förskolebarn

VÄLKOMMEN TILL KONSTFACK OCH UTSTÄLLNINGEN DigIT - SKÄRHOLMEMS BARN VISAR DIGITALA MÅLNINGAR! Skärholmens förskolebarn visar digitala målningar och berättelser i en stor utställning på Konstfackskolan vid Telefonplan, den 18-27 april. 352 barn deltar, och de allra flesta kommer att vara närvarande vid vernissagen den 18 april klockan 10.00! I projektet, som är ett samarbete mellan Skärholmens förskolor, Kompetensfonden, Konstfack/Institutionen för bildpedagogik och Fantasifabriken, har barnen skapat målningar med hjälp av ett digitalt ritbord och en digital penna, och berättat med egna ord om sina bilder. Utställningen är öppen vardagar 9-16.00, lördag och söndag 12-16.00. I utställningen finns också en digital bildverkstad, där besökarna under förskolebarnens trygga ledning kan skapa sina egna målningar, och se utställningen växa med dem! Verkstaden är öppen vardagar 10-14.00, lördag och söndag 12-16.00. I den bifogad PDF-fil finns mer information om projektet och exempel på några barns bilder! Kontaktperson: Sten Canevall 076-12 24 793 Fantasifabriken fantasifabriken@yahoo.se http://www.fantasifabriken.stockholm.se Fantasifabriken Lillholmsskolan Stångholmsbacken 91-95 127 40 Skärholmen Fantasifabriken Bredängskolan Bredängstorget 21 12702 Skärholmen Hans Norkvist 076-12 24 185