Skåp av Emma Wikner visas i Ex-Works.

Konstfack på Möbeldesignmuseum under Stockholm Design Week

På Möbeldesignmuseums utställning Ex-Works mellan den 3 september och 16 oktober visas verk av vårens avgångsstudenter från Malmstens, HDK-Valand+Steneby, Beckmans och Konstfack. Sammanlagt 40 alumner presenterar sina arbeten varav tio från Konstfack. Camilla Hedendahl, Molly Sehlin, Nadia Smedeland, Yuqing Tang, Sara Ullvetter Norman och Emma Wikner gick programmet Inredningsarkitektur och möbeldesign medan Lovisa Ingman, Felicia Larsson, David Sjöberg och Jukka Viitasara gick ut Industridesign.
Bilder från deras arbeten finns att se här: Konstfacks vårutställning 2022 (konstfack2022.se)

Genom att ge arkitektur-, design- och hantverksstudenter en scen bidrar museet till utvecklingen av en framtida hållbar skandinavisk möbelkultur. En kontext till denna ges av Möbelmuseums samling banbrytande både historiska och samtida möbler, passa på att se den!

Öppet lördagar och söndagar mellan 11 och 17. Under Stockholm Design Week, 5–11 september, öppet även vardagar kl 14–20.

Välkommen till Konstfack c/o Möbeldesignmuseet, Magasin 6, Frihamnsgatan 50, Stockholm