En målerisk undersökning av vraket och förgängligheten i Klara Wikström Regans kandidatutställning

Nyhet -

Välkommen till Galleri Konstfack på vernissage fredag 11 november, kl 16–20

"I min utställning Vraket undersöker jag måleriet som medium till porträtterande av seende, uppenbarelser, personlig förlust och yrsel.

Det är en berättelse om att vara i ett vrak eller under vatten. Havets symbolik och mystik lyser med sitt egendomliga sken och skärpa, en plats utan plats, given till havets oändlighet. En känsla som jag försöker hitta på torra land, genom trivialiteter och familjära symboler.

Det är en berättelse om dykarens upptäckter och hur han försöker tränga sig in i det fallfärdiga vraket. Som en med synfel ser dykaren ibland uppenbarelser komma från synens varseblivning. Monumentet som uppstår bland bråtet. Jag tänker på uttrycket 'dont let the truth get in the way of a good story'."/Klara Wikström Regan

Utställningen är öppen till och med fredag 18 november kl 12–18 vardagar och 12–16 på helger.

Galleri Konstfack, Tellusgången 16, tunnelbanestation Telefonplan