Drömska klichéer i Josefin Sjöströms BFA-utställning på Konstfack

Drömska klichéer i Josefin Sjöströms BFA-utställning på Konstfack

True Escape

Josefin Sjöströms konstnärliga praktik är till stor del en studie av mänskliga drömmar, fantasi, esoterism, romantiska visioner, klichéer - företeelser som inte sällan befinner sig i gränslandet för vad som är verkligt och overkligt. Projekten har den senaste tiden kretsat kring det mänskliga sökandet efter spiritualitet, inre harmoni och strävan efter mening. Bland annat undersöker hon naturens ädla värden omformulerade i lågstatusmaterial och ett slags nyandlig estetik. I examensutställningen True Escape på Galleri Konstfack visas skulpturer, objekt och bilder tryckta på plexiglas.

Josefin Sjöström är född 1985 och baserad i Stockholm. Tidigare utbildad på Idun Lovén tar hon sin kandidatexamen på Konstfack Institutionen för Konst våren 2015.

Utställningen pågår 13 - 18 januari på Galleri Konstfack,

Adress: Konstfack, LM Ericssons väg 14/Dialoggatan 7, Telefonplan, Stockholm

Öppet:
Onsdag - fredag 11 - 16
Söndag 12 - 15

För mer information, kontakta josefin.sjostrom@student.konstfack.se

Konstfack är Sveriges största konstnärliga högskola inom konst, design och konsthantverk. Sedan 1844 har vi utbildat en mängd olika yrkesgrupper inom dessa fält samt bild- och slöjdlärare. Vi bedriver både konstnärlig och vetenskaplig utbildning/forskning och har idag cirka 1000 studenter och 200 anställda. www.konstfack.se
Konstfack is Sweden’s largest university for arts, crafts and design. Since 1844, we have educated a diverse range of professionals within these fields as well as art and sloyd teachers. We conduct both artistic and scientific education/research and currently have about 1000 students and 200 employees. www.konstfack.se