Gå direkt till innehåll
Dinamika Breccia Grey med tillhörande dekor. Inredning från INR och INR by Primy.

Taktilt och naturnära – med nyheten Dinamika skapas dynamiska keramikytor

Konradssons Kakels nya serie Dinamika kittlar dina sinnen, då den både ser ut som riktig natursten och ger dig känslan av densamma när du tar på den. Med avancerad ny teknik har tredimensionella ytor tagit form, där strukturen och det grafiska mönstret synkroniserar och ger ett ytterst realistiskt resultat – visuellt såväl som taktilt.

Serien Dinamika är gjord i granitkeramik vilket gör den lämplig för såväl väggar som golv, inomhus och utomhus. Serien består av reproduktioner av fyra naturstenar, var och en med sin unika och detaljrika stentextur. Till respektive sten finns expressiva dekorer som ger ytor fulla med liv.

Dinamika Travertino är en reproduktion av den eleganta kalkstenen travertin. Ytan är livlig och detaljerad med naturliga gropigheter. Här har livet självt gjort avtryck med fossiler från djur-och växtriket. Dekoren har en bearbetad känsla med följsamt svepande ränder.

Dinamika Pietra Borgogna tar avstamp i Frankrike där den berömda stenen har sin härkomst. Böljande marmoreringar är utmärkande för Pietra Borgogna som har en varmbeige och behaglig nyans. Dekoren har ett asymmetriskt rutmönster som är distinkt och nytänkande.

Dinamika Breccia Grey är kraftfull med sin rustika stenmönstrade yta. Den grå ytan skiftar i nyans med mörka och ljusa partier. Den naturliga känslan är påtaglig – här är fläckar inget annat än naturliga skönhetsfläckar som bär på en historia. Dekoren bjuder mjuka former likt årsringar i ett träd.

Dinamika Pietra Pece bjuder på dramatiska färgskiftningar. Nyanserna varierar från grått till svart och mörkbrunt. Pietra Pece är elegant och har en exklusiv karaktär med sin naturtroget mörka, förföriska yta. Dekoren utgörs av ett organiskt randigt mönster.

Samtliga kulörer finns i följande storlekar:
15x15, 30x60, 60x60 och 60x120 cm. Dekoren finns i storlek 60x120 cm.

Produktpris: Rek. pris från 1 239 kr. Se även konradssons.com

Bilder och pressmaterial
För frågor, bildförfrågningar samt produktprover till fotografering kontakta: marknad@konradssons.com

Konradssons – Det självklara kakelvalet sedan 1968
Konradssons Kakel är en av Sveriges största leverantörer av kakel och klinker. Vårt sortiment finns att tillgå hos någon av våra rikstäckande återförsäljare samt i våra egna butiker. Huvudkontor, centrallager, konsument- och proffsbutik finns i Jönköping. Konsument- och proffsbutiker med egna lager finns också i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Anna Höglin

Presskontakt Marknadskoordinator 036-34 94 72
Simon Blad

Presskontakt Försäljningschef 036-290 66 35
Niklas Estlander

Presskontakt VD/CEO +46 73-9869547

Konradssons – det självklara kakelvalet sedan 1968

Konradssons Kakel är en av Sveriges ledande leverantörer av kakel och klinker. Vårt breda sortiment finns att tillgå hos någon av våra rikstäckande återförsäljare samt i våra egna butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping. Huvudkontor och centrallager finns i Jönköping.

Konradssons Kakel är en del av SGDS Gruppen AB.

Konradssons Kakel AB

Fridhemsvägen 18