Konftel 300 - konferenstelefonen som växer med stora mötesrum

Konftel 300 är konferenstelefonen som har utvecklats för att användas i allt från medelstora till riktigt stora möteslokaler. Telefonen kan kompletteras med externa högtalare, mikrofoner och headset. Den går även att ansluta till befintlig ljudanläggning i mötesrummet. – Det har funnits önskemål om att kunna ansluta externa högtalare och mikrofoner till sin konferenstelefon för att ha möjlighet att använda den i riktigt stora möteslokaler. Med Konftel 300 går det att använda ljudutrustning som redan finns installerad i rummet, säger Peter Renkel, VD för Konftel. Det ursprungliga upptagningsområdet för Konftel 300 är 30 kvadratmeter. Genom att komplettera med extramikrofoner utökas upptagningsområdet till mer än det dubbla. Som första tillverkare av konferenstelefoner erbjuder Konftel dessutom möjligheten att ansluta trådlöst headset till konferenstelefonen. Det gör att användaren kan röra sig fritt i rummet, stå vänd ifrån telefonen samtidigt som rösten ändå hörs tydligt hos de uppringda mötesdeltagarna. Genom att uppgradera Konftel 300 med PA-programvara är det möjligt att skapa en flexibel lösning oavsett hur mötesrummet ser ut. Det går till exempel att ansluta extern högtalaranläggning, handhållna och monterade externa mikrofoner. Konftel 300 är en konferenstelefon med många nyskapande funktioner. Förutom att den är anpassad för stora mötesrum har den en inbyggd SD minneskortsläsare och inspelningsfunktion som gör det möjligt att spela in samtal direkt i telefonen. Konftel 300 är även utrustad med en konferensguide som förenklar uppringning vid flerpartssamtal och en linjeväljare som gör att användaren kan växla mellan och kombinera tre anslutningssätt (analog linje, mobiltelefon eller dator för VoIP). – Undersökningar visar att telefonmöten kommer att öka i framtiden, tack vare att de sparar tid, pengar och miljö. Men vi vet också att många användare ställer allt högre krav på sina konferenstelefoner. Det är krav som vi möter med Konftel 300, säger Peter Renkel. För mer information, kontakta: Peter Renkel, VD Konftel, +46 90 70 64 74, peter.renkel@konftel.com Högupplösta bilder och mer information finns att hämta på www.konftel.com/press4 Distributör Sverige: AxCom AB, Ulrika Larsén, 08 - 632 73 63, 0705 - 94 51 49, ulrika.larsen@axcom.com Om Konftel Konftel startade 1988 och är Europas ledande tillverkare av konferenstelefoner. Vi utvecklar och säljer produkter och teknologi för telefonmöten utifrån egen spetskompetens inom akustik och digital signalbehandling. Samtliga våra konferenstelefoner är utrustade med den patenterade ljudteknologin OmniSound®¬ som ger kristallklart ljud. Produkterna säljs under varumärket Konftel över hela världen. Huvudkontoret ligger i Umeå med lokalkontor i Chicago och Bangalore. Läs mer om företaget och produkterna på www.konftel.com