Kommersiella Fastigheter förmedlar hotellfastighet i centrala Karlskoga

Kommersiella Fastigheter förmedlar hotellfastighet i centrala Karlskoga

Kommersiella Fastigheter var säljarens rådgivare vid försäljning av en hotellfastighet i centrala Karlskoga. Fastigheten har en total LOA om 4 549 m2 och har idag två hyresgäster, Hotell Alfred Nobel och Karlskoga kommun.

Förvärvet är en bolagsöverlåtelse som innefattar fastigheten Stadshuset 3 med adress Torget 1 i Karlskoga. Fastigheten har en spännande historia och invigdes nyårsnatten 1939 i samband med att Karlskoga blev stad. Byggnaden är i tre plan med fasad i tegel och puts och byggd som ett helt kvarter med en atriumgård. Lokalerna består av 72 hotellrum med tillhörande konferensutrymmen, spaavdelning, gym och reception samt restaurang och kommunfullmäktiges sammanträdessal. Total LOA om 4 549 m2

Transaktionsrådgivare i affären var Bengt-Åke Harrysson.