Fastigheten Porsen 1 i Skellefteå

Lättförvaltad Fastighet i Centrala Skellefteå

Kommersiella Fastigheter presenterar en blandfastighet om 2050 kvadratmeter belägen i centrala Skellefteå.

Fastigheten Porsen 1 är belägen på Sörböle i centrala Skellefteå. I området finns Campus Skellefteå, förskola och flera väletablerade företag. Den totala uthyrningsbara arean uppgår till 2050 kvadratmeter och är fördelat på kontorslokaler, idrottsanläggning, produktion- och lagerytor.

Byggnaden uppfördes 1966 och har underhållits löpande och väl genom åren. 2008 byggdes fastigheten ut och i samband med detta genomfördes stora renoveringar i resterande byggnad. Fastigheten är mycket lättförvaltad. På Fastigheten finns flera stabila hyresgäster med hyresavtal som sträcker sig t.o.m. 2025. I anslutning till bygganden finns ett nyligt asfalterat gårdsplan med flertalet parkeringsplatser med motorvärmare samt 8 elbilsladdare.

För mer information, kontakta Sandra Hägg eller Jörgen Munter.

Sandra Hägg
sandra@kommersiellafastigheter.se