Pressmeddelande -

Kommentar med anledning av DN:s artikel den tolfte september om Kombilotteriet och den telefonförsäljning som bedrivs

Kombilotteriet är ett prenumerationslotteri och bygger på att vi har nöjda kunder som väljer att stanna kvar länge – kortsiktig försäljning är inte intressant för oss över huvud taget.

Vi har pausat telefonförsäljningen medan vi tillsammans med vår leverantör ser över situationen och om någon kund skulle känna sig felaktigt behandlad är man varmt välkommen att kontakta vår kundservice så löser vi det på bästa sätt.

Kombilotteriet har valt att samarbeta med Effective Communication eftersom de är välrenommerade och har många stora svenska företag som kunder. Vi har under de år som vi har anlitat byrån inga påpekanden eller fällningar från NIX-nämnden, ARN eller Konsumentombudsmannen. Anmälningar till Konsumentverket förekommer, men behöver, som de själva skriver, inte innebära att företaget som anmäls har begått någon överträdelse.

Vi har en kedja som är vårt sätt att kvalitetssäkra att varje order har gått rätt till. I orderbekräftelsen i samtalet summerar säljaren det aktuella erbjudandet och de villkor som gäller, och kunden bekräftar beställningen genom att själv uppge sitt namn och adress dit lotterna ska skickas. Varje orderbekräftelse lyssnas därefter igenom av byråns kvalitetsavdelning och upplever de att det finns minsta tveksamhet i bekräftelsen makuleras ordern. Därefter får kunden ett sms med en skriftlig uppställning av erbjudande och villkor som måste bekräftas genom att kunden svarar JA på sms:et. Slutligen får kunden en skriftlig bekräftelse på sin beställning inklusive erbjudande och villkor. Skulle något ha blivit tokigt trots alla dessa steg har vår kundservice en generös ångerhantering – vi är som sagt bara intresserade av nöjda kunder som vill vara med i vårt lotteri länge.

Jonas Lindholm
VD Kombispel i Sverige AB

Kategorier

Kombispel driver traditionella lotterier och skraplotter. Företaget grundades 1956 och har en lång historia av att utveckla trygga och underhållande lotterier. Kombispel verkar på den svenska reglerade spelmarknaden och står under Spelinspektionens tillsyn. Företagets mest framgångsrika produkt är Kombilotteriet som lanserades 1981 och som idag är ett av Sveriges största prenumerationslotterier. Förmånstagare och ägare till Kombispel är Socialdemokraterna och Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund (SSU).

För ytterligare information, besök www.kombispel.se

Kidi Oller Westerberg

Presskontakt Pressansvarig +46704916173
Jonas Lindholm

Presskontakt VD

1151 miljonärer – hittills!

För ytterligare information, besök www.kombispel.se

Kombispel