Vargar har rymt ur djurhägn

Kolmårdens Djurpark AB Silvy Bohlin, pressansvarig 011-24 90 23 alt 070-637 30 02 Silvy.Bohlin@kolmarden.com Vargar har rymt ur djurhägn Vid den dagliga morgontillsynen upptäcktes under morgonen att två stycken vargar rymt ur sitt djurhägn på Kolmårdens Djurpark. Händelsen har under morgonen anmälts till Polismyndigheten, Länsstyrelsen och Naturvårdsverket. I dessa kontakter kommer beslut att fattas kring eftersöksåtgärder. För mer information hänvisas till Kolmårdens Djurparks djurchef Mats Höggren. För ytterligare information Mats Höggren, djurchef Kolmårdens Djurpark, 011-24 90 97, 070-558 27 96. Mats.Hoggren@kolmarden.com. Magnus Nilsson, verkställande direktör, 011-24 90 10, 070-655 99 59.

Presskontakt 010 – 708 7504