Nyanställningar i Kolmården

Silvy Bohlin, pressansvarig
011-24 90 23 alt 070-637 30 02
Silvy.Bohlin@kolmarden.com

Kolmårdens satsning på FamiljeSpa har slagit väl ut trots den vikande konjunkturen. Inom kort kommer den 10.000:e gästen att besöka Vildmarkshotellets FamiljeSpa sedan invigningen i oktober 2008. Framgången med FamiljeSpa innebär att Vildmarkshotellet nu måste anställa ytterligare sex personer.

Även till sommaren kommer Kolmården att behöva öka antalet medarbetare. Totalt rekryterades ca 400 medarbetare för att klara sommarsäsongen. -I år räknar vi med att behöva öka rekryteringen av säsongsmedarbetare med ca 10%.

-En anledning till optimismen är att Kolmården under 2008 belönades med Stora Turismpriset vilket vi tror kommer öka intresset för att besöka oss ännu mer. Dessutom har vi investerat ytterligare ca 30 miljoner i en berg- och dalbana för hela familjen. Vi har dessutom fått två stycken delfinungar som kommer att vara en del av årets delfinshow i Marine World, säger Kolmårdens vd Magnus Nilsson.

Magnus Nilsson, verkställande direktör, 011-24 90 10 alt 070-655 99 59.

Presskontakt 010 – 708 7504