LA Times utser Wildfire till en av världens toppattraktioner inför 2016

När LA Times listar världens häftigaste berg- och dalbanor inför 2016 hamnar Kolmårdens Wildfire på topp tio. Parken är i celebert sällskap, andra destinationer på listan är Universal Studios i Japan, Disneyland i Shanghai och Legoland i Dubai.

Los Angeles Times har gjort en sammanställning över nyheter i berg- och dalbanevärlden och menar att 2016 blir ett toppår för åkentusiaster runtom i världen. Inte mindre än 16 nya toppattraktioner öppnas nästa år. På nionde plats återfinns  Wildfire i Kolmården.

Den ansedda tidningen konstaterar bland annat att berg- och dalbanan i trä blir "en av världens absolut högsta, brantaste och snabbaste träbanorna" när den slår upp portarna till våren.

Den högst rankade åkattraktionen är Shanghai Disneyland - en gigantisk anläggning som kostat inte mindre än 46 miljarder kronor att bygga. Bland de övriga attraktionerna som har stora förväntningar på sig finns Ferrariland i Spanien, Jurassic Park i Japan och 20th Century Fox World i Malaysia.

Läs hela artikeln här.

Presskontakt 010 – 708 7504